GHID ACTIVARI DE BRAND SI MARKETING EXPERIENTIAL

Imagineaza-ti ca iei de la noi o cabina foto pe care vrei s-o folosesti la un eveniment cu mult public.

Iti instalezi cabina, o branduiesti cu numele firmei pe care vrei sa o promovezi ca marketer, oamenii vin si distractia incepe: unii se pozeaza, altii se uita. Unii isi fac selfie si posteaza pe Facebook, altii zambesc si pleaca.

Practic, oamenii care vin la photo booth-ul tau au parte de o experienta pe care ajung sa o simta, comunice si s-o asocieze cu brandul. Am inteles in ultimii ani ca ceea ce noi putem sa-ti oferim este parte din experienta pe care clientul tau o traieste.

Iata de ce ne-am gandit sa-ti scriem o suita de 9 articole despre MARKETING EXPERIENTIAL sau cum sa le oferi clientilor tai o senzatie reusita pe care s-o asocieze cu ceea ce vrei tu sa prmovezi.

Informatia te va ajuta sa organizezi cat mai bine activari de brand si sa transformi investitia ta intr-un succes. Vei gasi tips and tricks care te vor ajuta sa faci un marketing experiential pe care vizitatorii tai sa nu-l uite.

Cuprins:

  1. Cum te pregatesti pentru o activare de brand
  2. Unde sa mergi cu brandul tau (8 tipuri de evenimente)
  3. Cum eficientizezi bugetul campaniei de marketing experiential
  4. Reguli pentru un vizual mai bun - design matters
  5. Cum sa atragi vizitatori mai multi la standul/zona ta
  6. Idei de experiente cool cu un photo booth
  7. Colecteaza lead-uri, nu doar impresii
  8. Cum masori rezultatele unei campanii BTL
  9. Nu uita de follow-up - 5 aspecte importante
  10. Concluzie

Cum te pregatesti pentru o activare de brand

E misto sa faci activari de brand. N-o spunem noi, ci numeroasele companii sau agentii de publicitate care aleg an de an sa-si expuna brandurile la tot mai multe evenimente care se organizeaza in Romania.

In ultima perioada tot mai multi oameni de marketing pasionati de BTL vor sa ia taurul de coarne si sa creeze momente atractive la festivaluri, concerte, targuri sau alte tipuri de activitari pe care le vom detalia mai tarziu. 🙌

Totusi, sa faci o activare de brand pare sa fie o provocare din ce in ce mai mare pentru ca publicul e pretentios, organizatorii de evenimente pun conditii tot mai multe, iar concurenta creste intr-o luna cat altii intr-un an, ca-n povestile cu Fat Frumos.

Multi dintre oamenii de marketing pe care ii cunoastem ne spun ca se confrunta cu cel putin una dintre urmatoarele 3 provocari.

  • Vor sa-i ofere vizitatorului o experienta pe care sa n-o uite
  • Isi doresc ca brandul pe care-l promoveaza sa spuna o poveste
  • Vor ca activarea lor sa produca rezultatele concrete ca sa aiba ce sa-i raporteze clientului

Iata, pe scurt, 5 reguli care te pot ajuta sa faci o activare cat mai reusita si sa investesti bine bugetul de comunicare:

1. Seteaza obiectivele

Fa-ti obiective clare inainte sa pornesti activarea. Mai exact, fii specific si clar in ceea ce iti propui: awareness, leaduri sau vanzare?

2. Cine va implementa activarea

Stabileste cine va implementa activarea. Concret, decide tu daca vei lucra in house sau cu o agentie.

3. Cunoaste-ti publicul tinta – personalizeaza-ti mesajul

Atunci cand stii exact cui te adresezi, ideile sunt mai creative si personale.

4. Defineste clar ce vrei sa comunici cu brandul tau

Fii autentic si consecvent. Orice brand spune o poveste pe care vizitatorii tai e important sa o inteleaga si s-o simta.

Activare-Photobooth-Cheerup-Persil-Electric-Castle-17

Sursa: Cheerup la activare Persil by Godmother @ Electric Castle

5. Clarifica valoarea pe care vrei s-o oferi cu activarea – oferi un serviciu, emotii sau senzatii?

Mai exact, conteaza mult ce le oferi celor care vor experimenta brandul tau: un serviciu concret, o emotie sau o senzatie?

Activari-Photobooth-Cheerup-Iulius-Mall-Untold-2018-21

Sursa: Cheerup la activare Iulius Mall Cluj-Napoca @ Untold

Cele 5 reguli te vor ajuta sa fii sigur ca nu ai omis vreun detaliu tehnic care ar putea sa-ti arunce pe fereasta bugetul de comunicare, dar ce-ar fi sa afli mai multe despre acest subiect?

Citeste versiunea completa a articolului aici „Cum te pregatesti pentru o activare de brand - 5 pasi pe care sa nu-i ratezi”.

Noi, gasca de la Cheerup, suntem gata sa te ajutam cu idei misto pentru clientul tau.

Si apropo de idei. Hai sa vedem impreuna, mai departe, care sunt cele mai comune tipuri de evenimente la care poti sa te expui cu brandul pe care-l promovezi. Toate au avantaje si dezavantaje.

Te invit sa citesti, mai departe, despre cele 8 tipuri de evenimente la care poti sa faci marketing experiential.


Unde sa mergi cu brandul tau (8 tipuri de evenimente)

Unde sa-mi „incerc norocul”?

La concerte, festivaluri sau conferinte?

Iata una dintre intrebarile pe care ai putea sa ti le pui atunci cand urmeaza sa faci o  activare pentru brandul pe care vrei sa-l promovezi.

Din fericire, atunci cand iti stii bine publicul nu trebuie sa-ti „incerci norocul”. 😅

Daca esti om de comunicare si faci marketing experiential sau campanii BTL, probabil ca te intrebi de multe ori UNDE se gaseste publicul potrivit pentru brandul tau.

Am pregatit mai jos un sumar al celor mai comune 8 tipuri de evenimente la care sa participi cu brandul tau.

Fiecare tip de evenimente are avantaje si dezavantaje.

Hai sa le vedem:

1. Festivaluri

Festivalurile iti aduc, in general, public foarte specific, nisaat, ceea ce e ok.

In plus, majoritatea oamenilor au timp ca viziteze standul tau si nu se vor grabi. Avantaj tu. :-)

untold

Sursa: Untold

Marele dezavantaj al festivalurilor bune e ca sunt supraincarcate de branduri si e risc mare sa te „sufoci” in concurenta de acolo.

2. Conferinte

Ai avantajul ca-ti vine public specializat, in functie de tema.

Cheerup_IMworld_18_21

Cheeurp la IMworld @ Romexpo

De exemplu, daca promovezi un brand de medicamente si participi la o conferinta medicala, atunci matchingul e super. 👌

Un dezavantaj e ca se genul asta de evenimente se organizeaza in spatiu inchis si asta te limiteaza la chestii creative.

3. Lansari – de produs, serviciu, sediu de companie 

Lansarile sunt misto nu doar pentru ca sunt cu multa mancare si bautura. :D

Lansare TV LG

Iti vin multi potentiali clienti, dar risti sa ai si multi vizitatori care nu sunt in target.

4. Targuri

La fel ca la festivaluri, in targuri ai expunere.

targuri

Tine, insa, cont ca acolo unde e aglomeratie mare si te expui cu alte zeci de alte branduri e mai dificil sa iesi in evidenta.

5. Expozitii

Expozitiile, indiferent de domeniu, au sanse mari sa-ti aduca un public calificat, iar asta e bine pentru brandul tau.

Dezavantajul e ca risti sa ai restrictii multe si sa nu ti se dea voie sa fii prea creativ.

6. Evenimente sportive – maraton, meci, campionat

Vrei sa ai un public educat si cu bun gust? La un maraton, de exemplu, ai sanse sa-l gasesti.

meci

Mare atentie, insa, la ce brand alegi sa promovezi. Asigura-te ca el „rimeaza” cu publicul de acolo.

7. Concerte

Prinzi activare la un concert mare? Ai putea spune ca „te-ai scos” din anumite puncte de vedere.

Totusi, tine cont ca si aici vei gasi multa aglomeratie si un public care vrea intai sa asculte muzica si apoi, eventual, sa discute cu tine.

8. Expozitii sau targuri in mall-uri, magazine

Faza cu mall-ul e faina si eficienta pentru ca oamenii vin gata programati sa cumpere chestii. :-)

Dezavantajul e ca ai si concurenti cat Casa Poporului daca centrul comercial in care te expui e mare. 

activare de brand tezyo

Cheerup Photo Booth @ Mall Baneasa pentru Tezyo by The Good Company

Asadar, daca vrei sa faci o activare de brand e important sa cunosti toate tipurile de evenimente la care poti sa te expui. 

Nu uita ca fiecare eveniment in parte are avantaje si dezavantaje, dar cel mai bine e sa le studiezi, pe rand in articolul „8 Tipuri de evenimente la care sa mergi cu brandul tau”.

Atunci cand stii avantajele si dezavantajele fiecarui tip de eveniment in parte poti sa-ti calculezi mai bine bugetul activarii pe care o vei organiza. Si daca tot am ajuns la bani hai sa vedem, mai departe,  cum bugetam corect o astfel de activitate.

Am pregatit pe mai departe 6 idei practice care te vor ajuta sa-ti controlezi costurile si sa maximizezi rezultatele.


Cum eficientizezi bugetul campaniei de marketing experiential

E important sa fii creativ atunci cand faci o activare de brand, dar asta nu e de ajuns. 😉

Conteaza ca solutiile pe care le propunem sa fie SI eficiente din punct de vedere financiar mai ales pentru ca in felul acesta vom sti la urma daca a meritat sau nu toata „distractia”. 

Mai jos am pregatit pentru tine 6 idei care te ajuta sa bugetezi viitoare ta activare.

Iata, pe scurt, ideile practice:

1. Fa un plan de campanie

Pe scurt, stabileste exact ce vrei sa obtii in urma activarii si fixeaza-ti obiective clare. Planifica in detaliu actiunile pentru fiecare obiectiv pe care vrei sa il bifezi. La final, calculeaza cat te va costa fiecare activitate.

Acest lucru ofera atat claritate in executie, cat si o imagine clara asupra costurilor la care sa te astepti.

2. Alege canalele de comunicare

Gandeste-te unde vrei sa comunici actiunile de la eveniment. Cum vor decurge lucrurile?

Canale de comunicare pentru campanie de marketing experential

In functie de felul in care comunici, obtii reactii, interactiune sau share-uri. Cu alte cuvinte, daca esti activ acolo unde e prezent targetul tau si reusesti sa fii relevant pentru el, te bucuri de expunere gratuita.

3. Ai grija la consecventa

Concret, asigura-te ca tot ce creezi se aliniaza brandului, misiunii, viziunii si valorilor sale.

Nu poti milita impotriva defrisarilor daca alegi sa utilizezi o cantitate imensa de hartie pentru aceasta actiune, nu? :) 

4. Ofera continut online

Pe Facebook, Twitter, Instagram, Snapchat, Youtube sau oriunde crezi ca exista un public care sa te asculte. Fiecare platforma online e construita ca sa-ti vina in ajutor, daca stii cum sa o folosesti.

Studiaza care dintre mediile online sunt relevante pentru ce vrei tu sa comunici si invata ce fel de continut e potrivit ca sa-l distribui acolo.

5. Apeleaza la un specialist SEO

Chiar daca ai reusit sa raspandesti continut in online, e foarte important ca oamenii sa ajunga la el cu usurinta. Un specialist SEO va sti cum sa optimizeze continutul tau astfel incat sa fie afisat cat mai sus pe pagina unui motor de cautare. Nu te gandi doar la Google. YouTube este, de asemenea, un motor de cautare.

6. Alege cu grija publicul caruia i te adresezi

Indiferent de produsul sau serviciul pe care il promovezi, trebuie sa duci la capat operatiunea „Care este publicul meu si unde il gasesc?”

Avantajul pe care il ai atunci cand stii cine si unde sunt clientii tai este ca nu mai muncesti pe degeaba.

Mai precis, nu esti nevoit sa raspandesti mesaje peste tot, pentru ca stii exact unde ai sanse sa fii ascultat si poate chiar sa obtii interactiune sau raspuns din partea publicului tau.

Stim ca bugetul e una dintre cele mai mari dureri ale organizatorilor ale marketerilor care fac BTL (below the line marketing), asa ca vrem sa fim siguri ca te sustinem si ajutam cu tot ceea ce putem.

buget campanie de marketing

Inainte sa mergi mai departe cu lectura, te rugam sa citesti versiunea completa a articolului despre eficientizarea bugetului. Nu de alta, dar stii si tu: cu banii nu e de joaca. 🤓

Acum, ca ai o privire de ansamblu despre cum sa bugetezi eficient activarile de brand hai sa mergem mai departe. 

Daca vrei si tu ca standul, cabina foto sau locul pe care il amenajezi sa aiba un design bun care sa atraga clientii hai sa vedem alte 6 tips and tricks care te ajuta sa comunici eficient un mesaj vizual.


Reguli pentru un vizual mai bun - design matters

Ai gasit evenimentul potrivit pentru brand si publicul tau tinta - CHECKED ✅

Ai un concept bun cu sanse mari sa-ti atraga oamenii - CHECKED ✅

Bugetul e facut, costurile sunt sub control, totul e ok financiar - CHECKED ✅

O dai in bara cu designul - RED ALLERT!!! 🚨

Ar fi pacat sa se intample asta, nu-i asa? Mai exact, cum ar fi ca totul sa-ti iasa ca la carte, dar logo-ul sau partea vizuala, in general, sa nu fie in regula?

Iata de ce, ca sa fim siguri ca munca ta da rezultate pe toate planurile, iti propunem alte 6 reguli simple care te ajuta sa ai un vizual cat mai bun pe toate materialele pe care le distribui sau le expui.

Regulile tin atat de layout, adica aspect cat si de messaging, adica textele pe care le scrii.

Hai sa vedem cele 6 greseli de design pe care sa le eviti atunci cand treci la treaba.

1. Prea multe explicatii in mesaj

Mesajul trebuie sa fie unul clar si memorabil. Redu totul la esential ca sa nu mai fie nevoie de prea multe explicatii.

Un exercitiu bun pe care poti sa-l faci ca sa te verifici este urmatorul: incearca sa scoti anumite parti din text si vezi daca mesajul inca e relevant, clar si transmite exact ceea ce ti-ai propus. In felul acesta vei avea parte de mai multa simplitate, iar vizualul pe care il faci nu va fi greoi si incarcat.

2. Ai un mesaj ambiguu

Imagineaza-ti ca citesti un text care nu-ti spune absolut nimic. Cum te simti?

Asigura-te ca persoana la care ajunge mesajul de pe vizualurile tale va fi in stare sa-l inteleaga. Mai precis, ofera mesajul o informatie noua? O indeamna sa faca o actiune?

3. Iti subestimezi vizitatorii

Incearca sa comunici in asa fel incat oamenii sa-ti considere mesajul relevant. Nu le spune lucruri pe care le cunosc deja si nu-i plictisi cu informatii inutile.

Se vor simti mai bine daca ii lasi sa descopere niste lucruri subtile decat daca o sa comunici cu ei de parca le explici un banc. :)

4. Nu ii comunici designerului asteptarile tale

Un designer excelent ar trebui sa inteleaga atat de bine ceea ce vrei, incat sa-ti duca la capat ideile pe care le incepi. Daca nu ai parte de acel designer, asigura-te, macar, ca designerul iti intelege ideile. 

5. Textul si vizualul sunt din doua lumi diferite

E important ca textul sa vina in completarea imaginii si invers.

De exemplu, pe un vizual foarte incarcat ar trebui sa ai un text simplu. Pe o imagine simpla, in schimb, e indicat sa ai un text mai descriptiv care sa compenseze.

6. Ai acelasi ton de culoare pe imagine si text

Daca ai ales un banner ca sa transmiti un mesaj, spre exemplu, acesta nu trebuie sa reprezinte o provocare pentru cei care vor sa il citeasca.

Atunci cand alegi culorile pentru imagine si text asigura-te ca ele nu sunt nici prea apropiate, in asa fel incat cel care priveste materialul sa nu poata descifra mesajul sau sa oboseasca dupa ce-a citit primele cuvinte.

Stim ca designul cere rabdare, asa ca merita ca citesti tot articolul pe care l-am pregatit pentru tine. 

Il gasesti aici: Cele mai comune 6 greseli pe care sa le eviti atunci cand faci designul pentru o activare

Acum hai sa facem o scurta recapitulare:

  • Stim cum pregatim activarea
  • Avem in fata toata harta cu tipurile de evenimente la care putem sa participam
  • Am facut bugetarea
  • Suntem ok cu designul

Ce urmeaza acum? 

Sa vina vizitatorii! :-)

Of, dar daca nu vin destui vizitatori? Cum am putea sa-i atragem?

Am pregatit mai departe 5 trucuri care iti aduc mai multi vizitatori la activarea ta de brand.


Cum sa atragi vizitatori mai multi la standul/zona ta

Stim cum e sa-ti bati capul cu o activare la care sa nu ia parte cati oameni ti-ai fi dorit. Iata de ce iti dezvaluim 5 trucuri care iti vin in ajutor.

E ca atunci cand te-ai pregatit toata ziua sa ai musafiri, dar ei nu mai vin.

Sunt lucruri care poate ti se par banale, dar ele fac diferenta dintre un stand care atrage oamenii din jur si unul la care bate vantul.

Sa vedem cele 5 trucuri care aduc lume la activarea ta.

1. Stabileste din start daca vei monta standul inauntru sau afara.

In functie de locul standului urmeaza sa gandesti toata experienta. Ambele situatii vin la pachet cu avantaje si dezavantaje.

De exemplu, daca standul va fi afara, vremea te poate afecta.

In schimb, in interior e nevoie sa verifici cata lumina ai, cat spatiu ai si daca zgomotul de fundal nu da peste cap experienta pe care ai gandit-o.

2. Decide unde vei pozitiona standul

Vrei sa alegi un loc mai retras pentru ca vizitatorii sa aiba parte de intimitate? Sau preferi sa fii in buricul targului fiindca iti doresti sa te observe toti cei prezenti la eveniment?

Ia in calcul si ce vad oamenii prima data cand dau ochii cu standul sau daca au de ocolit elemente de decor ca sa ajunga la tine.

3. Stabileste ce tip de experienta oferi

Vrei sa faci un lucru de impact? Poate o demonstratie?

Oferi un produs sau poate un serviciu?

Cu ce vor pleca acasa vizitatorii? Le oferi un training scurt?

Stabileste-ti actiunile si adapteaza pe parcurs daca e nevoie, pentru ca reactiile lor sa se ridice la asteptarile tale.

4. Asigura-te ca ai tot ce-ti trebuie

Fa-ti un inventar si bifeaza pe rand tot ce ai nevoie, fie ca vorbim de lucruri pe care le duci cu tine sau lucruri care iti sunt puse la dispozitie si te asteapta direct acolo.

Imagineaza-ti ca tii un training superb dar scaunele sunt inconfortabile sau oferi inghetata dar ramai fara lingurite. E cam aceeasi situatie.

5. Pregateste-ti echipa

Si fa asta cu mare atentie. Personalul care va fi prezent la stand e responsabil de tot ce se intampla acolo si influenteaza in mare masura felul in care vizitatorii vor percepe brandul.

Asigura-te ca sunt potriviti din toate punctele de vedere – de la cat de prezentabili sunt, la felul in care stiu sa reactioneze in situatii neprevazute, cat de bine inteleg si respira brandul sau cat de capabili sunt cand vine vorba de explicat un lucru pe intelesul tuturor.

In cazul in care vrei sa afli mai multe despre cum sa atragi vizitatori la activarile tale aruncă o geana pe articolul complet, 5 trucuri care te ajuta sa atragi vizitatori la standul tau. :-)

Acum ca avem idei despre cum sa aducem vizitatori la activarile noastre iti propunem sa vezi ce tipuri de experiente poti sa le oferi.  Am pregatit mai jos 14 tipuri de experiente pe care poti sa le faci cu o cabina foto. 


Idei de experiente cool cu un photo booth

Se tot spune ca e important ca un brand sa le ofere consumatorilor experiente, dar cum facem, concret, chestia asta?

Probabil observi si tu ca marketingul online castiga tot mai mult teren, iar asta e foarte bine: poti sa masori mai bine eficienta si rezultatele banilor pe care alegi sa-i investesti in comunicare.

Iti propunem, in randurile de mai jos 14 tipuri de experiente, pe care sa le oferi vizitatorilor tai cu ajutorul unei cabine foto. 

Experientele  te pot ajuta sa declansezi emotii, iar un brand e cu adevarat puternic atunci cand te face sa simti ceva. 😏

Vei vedea ca un Photo Booth e mai mult decat o cabina: e o lume in care poti sa „calatoresti” cu mintea si cu sufletul. 

Iata, pe scurt, cele cele 12 tipuri de experiente pe care ti le propunem:.

La fiecare experienta iti vom face o foarte scurta descriere, dar explicatia completa le gasesti in articolul "Cum sa faci activari de brand cu o cabina foto - 12 experiente cool -"

1. SINGLE PHOTO EXPERIENCE

Faci poza, pui text, imagini, mesaje, iar rezultatul „muncii” vine pe mail in mai putin de 2 minute. 

2. GREENSCREEN PHOTOS

E modul cel mai simplu in care poti sa facei poze cu fundal prestabilit. Ies imagini misto in care vizitatorul are pe fundal insule exotice sau in varf de munte.

3. GREENSCREEN SELECTION

Vizitatorul tau intra in cabina, isi selecteaza o imagine de fundal si face sedinta foto. E o calatorie virtuala. :-)

4. BLACK & WHITE

Asa cum spune titlul, genul acesta de imagine vine pe fundal alb-negru sau in nuante gri, iar poza arata „cu staif”. :-)

5. CLONE FUN

E unul dintre cele mai haioase moduri in care iti poti face vizitatorul sa rada: il clonezi virtual :-)

6. PORTRAIT

Optiunea portrait functioneaza mai ales atunci cand vrei ca vizitatorul tau sa se simta ca o vedeta.

Il pui in prim plan, dai drumul la reflectoare si sa inceapa sedinta. :-)

7. GIF

Daca iti place sa cauti GIF-uri pe Facebook experienta asta te va distra: si pe tine si pe vizitatorii tai pentru ca ea te ajuta sa pui imaginile in miscare.

8. GIF PRINTS

La fel ca GIF-urile obisnuite,  GIF Prints te ajuta sa pui imaginile in miscare, dar iti ofera, la urma si posibilitatea sa le printezi.

9. GIF ANIMATED OVERLAYS

La GIF-urile obisnuite sa misca oamenii, dar aici, la GIF Animated Overlays, putem sa punem in miscare soarele, luna, copacul virtual din spate sau alte obiecte virtuale. :-)

10 .GIF ANIMATED GREENSCREEN

E varianta in care tot backgroundul din spatele omului se misca, iar efectul vizual e wow. :-)

11. GIF ANIMATED OVERLAY & GREENSCREEN

E cea mai complexa optiune de GIF pentru ca iti creeaza animatii si cu backgroundul si detaliile din poza.

12. GIF BOOMERANG

GIF-urile de tip boomerang sunt, practic, GIF-uri pe care le faci dintr-un mini video, instagram style.

Iata, deci, 12 tipuri de experiente pe care le poti oferi intr-o cabina foto atunci cand faci activari de brand. Noi ti le-am descris pe scurt, dar merita sa arunci o geana pe articolul complet, adica aici.

Dar al ce te-ajuta sa le oferi experiente vizitatorilor tai daca nu poti sa te bucuri, pe termen lung, de rezultate in vanzari?

Am pregatit mai jos o suita de pasi care te ajuta sa atragi leaduri la fiecare activare.

Hai sa-i parcurgem impreuna! :-)


Colecteaza lead-uri, nu doar impresii

Care e obiectivul principal la care te gandesti atunci cand pregatesti o activare de brand?

Vrei sa obtii awareness? Foarte bine!

Activarile sunt potrivite cand vrei ca lumea sa vorbeasca despre brandul tau daca le planifici si le executi cum se cuvine.

Dar ce-ai zice daca ti-am spune ca poti sa obtii mai mult decat awareness?

Cum ar fi ca in schimbul experientei pe care tu o oferi sa obtii lead-uri?

Awareness-ul e primul pas pentru ca oamenii trebuie sa auda mai intai de brandul tau, dar atunci cand ai niste contacte esti cu un pas mai aproape de vanzare.

In continuare iti dezvaluim 3 pasi simpli pe care sa-i aplici ca sa atragi lead-uri.

Pasul 1. Creeaza un Lead Magnet

Un „aspirator de contacte”, pe romaneste, e un mecanism prin care obtii adrese de mail sau chiar numere de telefon in schimbul unui lucru pe care-l oferi. Poate fi un produs, un serviciu sau orice alt beneficiu care il va face pe consumator sa simta valoarea pe care i-o oferi.

E foarte important sa creezi un win-win pentru ca altfel risti sa te lovesti de doua situatii neplacute.

Prima situatie e cea in care persoana careia ii ceri contactul nu vrea sa ti-l ofere. Crede ca nu-l meriti, pur si simplu. :)

Cea de-a doua situatie neplacuta apare atunci cand omul iti da contactul, dar apoi ii pare rau ca a facut-o si nu mai interactioneaza cu tine in newsletterele urmatoare.

Gandeste-te la ce lead magnet poti sa oferi astfel incat vizitatorii sa nu-ti asocieze activarea cu o amintire neplacuta.

Pasul 2. Promoveaza-te organic - pe cat posibil :-) 

Cauta sa-i faci pe cei care te urmaresc sau cumpara de la tine sa le spuna si prietenilor sau urmaritorilor lor despre brandul tau.

E mai avantajos pentru tine ca prietenii sa te promoveze, chiar daca asta presupune sa le dai ceva la schimb: nu spaga, desigur, ci un produs sau serviciu gratuit. :)

De ce? Iata explicatia: o persoana va avea mereu mai multa incredere intr-un prieten care vorbeste despre un produs decat intr-un link situat in primele rezultate din motorul de cautare.

Pasul 3. Fidelizeaza-ti clientii prin reduceri

Ofera-le reduceri prin care sa simta ca „fac o afacere buna” daca aleg sa cumpere ceva de la tine.

In felul acesta il faci pe om sa cumpere mai des. Chiar daca prin reduceri renunti la o parte din profit, obtii alte lucruri in schimb

  • iti tii clientii aproape
  • asiguri cash-flow pentru ca media tranzactiilor are sanse mai mari sa creasca
  • reusesti sa iti raspandesti produsele in piata –iar asta te ajuta atunci cand vinzi un produs nou. 

Leadurile sunt importante, asa ca nu te grabi sa mergi mai departe. Citeste tot articolul Cum colectezi leaduri noi la activarile de brand pentru ca afli mai multe sugestii practice care te pot ajuta.

Dar o activare de brand fara rezultate e o munca in zadar. :-(

Iata de ce, ca sa eviti dezamagiri, e bine sa stii cum masori concret outcome-ul  muncii tale atunci cand faci o campanie BTL. 

Haide sa mergem impreuna la urmatorul punct. :-)


Cum masori rezultatele unei campanii BTL

Ti s-a intamplat sa faci activari care sa nu iasa asa cum ti-ai dorit?

Noi am patit-o fiindca nu avem cum sa le stim pe toate, dar am invatat multe din astfel de experiente si am vrea sa impartasim cu tine. :)

Ne dorim ca tu sa nu repeti cateva lucruri pe care altii le-au comis, motiv pentru care iti spunem cum sa masori rezultatele astfel incat munca pe care ai depus-o ca sa iasa treaba ca la carte.

Concret, iti scriem mai jos despre 5 moduri care te ajuta sa masori rezultatele activarii pe care o pregatesti, insa articolul complet cu toate detaliile il gasesti aici. Merita sa-l citesti.

Sa luam pe rand cele 5 moduri care te ajuta sa masori rezultatele:

1. Stabileste obiective clare

Scrie negru pe alb ce vrei sa obtii. Awareness? Lead-uri? Vanzari?

Creioneaza-ti inca de la inceput obiectivul si indreapta-ti actiunile in directia potrivita.

2. Numara cati oameni au trecut pe la stand

Exact ca stewardesele care te intampina la bord cu mainile la spate – ca sa numere mai discret cati pasageri urca. Masoara, compara cu ce ai estimat si vezi ce poti sa faci mai bine.

3. Urmareste comportamentul fiecarui vizitator

Pentru ca nu e indeajuns sa ii numeri. Ar conta mult sa ai si rezultate calitative nu doar cantitative – asa ca sapa cat mai adanc. Vezi cum se comporta, cum abordeaza activarea, ce ii atrage prima data, care e ordinea in care fac anumite actiuni, cum se bucura de experienta si alte lucruri care tin de detaliu.

Daca vizitatorii s-au comportat cum ti-ai dorit, atunci felicitari! Ai stiut cum sa ai grija de asta. Dar daca nu au facut chiar ce ti-ai fi dorit, vezi la ce ar trebui sa mai lucrezi.

4. Tine o evidenta a leadurilor

Altfel spus, ai grija la felul in care ii introduci in baza de date.

Tine cont, mai precis, de momentul la care i-ai introdus, de contextul sau evenimentul prin care ei au ajuns in agenda ta ca sa stii cam cat habar au despre brandul tau – acest lucru te ajuta enorm ca sa vorbesti pe limba lor atunci cand urmeaza sa ii contactezi.

De asemenea, observa cu atentie care e publicul pe care-l atragi. E cel la care sperai? Bate cu profilul de client pe care il cauti?

5. Masoara rezultatele in vanzari pe care compania ta le atinge dupa activare

Indiferent de scopul pe care l-ai fixat mai devreme sau mai tarziu marketingul tot la vanzare ar trebui să ajunga.

Probabil ca nu vei observa mare lucru la cateva zile dupa eveniment, dar vezi ce se intampla dupa o perioada de timp. Observi un val de comenzi? Creste valoarea medie de achizitie?

Aici iti vine in ajutor strategia de la punctul 4: sa tii o evidenta a felului in care ai colectat leaduri.

E foarte simplu sa-ti faci o lista cu vizitatorii de la evenimentul X, ca sa stii exact cati dintre ei cumpara, mai tarziu, produsele tale.

Si apropo de asta! O cabina foto chiar te poate ajuta sa ai control asupra vizitatorilor tai, pentru ca e contextul perfect sa le ceri datele de contact si sa le primesti daca ei isi dau ok-ul.

Nu uita, insa, ca poti gasi aici mai multe detalii despre cum sa masori eficient rezultatele pentru o campanie btl.

Pana aici am vorbit despre cum sa organizezi o activare: pasi, bugete, design si mici trucuri ca sa aduci vizitatori multi.


Nu uita de follow-up - 5 aspecte importante

De-a lungul timpului am cunoscut multi oameni faini de BTL care faceau activari excelente, dar uitau sa bifeze un pas important: follow-up-ul.

Stim cat de obositor e sa participi la un eveniment cu un stand, cabina foto sau orice alta solutie de marketing experiential.

Da, stim ca dupa ce totul s-a terminat rasufli usurat si iti vine sa dispari intr-un concediu pentru urmatoarele 2 luni daca ar fi posibil.

Totusi, sa contactezi leadurile pe care le-ai obtinut e un pas important care iti influenteaza rezultatul campaniei. Hai sa nu-l ratam.

Iata mai jos 5 lucruri de care sa tii cont inainte sa trimiti newslettere catre cei care ti-au oferit datele lor de contact.

1. Care e obiectivul meu?

Concret, ce vrei sa obtii atunci cand faci follow-up?

Ai nevoie de mai multe informatii, vrei sa inchei o vanzare sau sa obtii o intalnire?

Porneste mereu cu un obiectiv bine definit, pentru ca asta iti ofera claritate.

2. Ce detalii de la eveniment am sa ii comunic?

E foarte important sa gasesti o formula potrivita prin care sa ii dai clientului context in asa fel incat sa ii starnesti curiozitate si interes atunci cand ii scrii un newsletter, de exemplu.

Gandeste-te la un subiect despre care ati vorbit la locul in care erati sau poate la un prieten comun care v-a facut cunostinta.

3. Ii comunic clar clientului care este scopul meu?

Imediat dupa ce i-ai spus de ce ii scrii, e de datoria ta sa ii comunici si ce vrei sa obtii de la el, intr-un mod care nu lasa loc de interpretari.

Asigura-te, deci, ca destinatarul mesajului tau intelege motivul pentru care ii scrii, iar in felul acesta vei primi un raspuns in cel mai scurt timp.

4. E titlul mesajului suficient de puternic?

Abia dupa ce ai terminat de scris mesajul esti in stare sa-i gasesti titlul potrivit.

Iata cateva recomandari pe care sa le aplici in functie de context: foloseste numere concrete, fa-i o oferta valabila doar pana la o data precisa sau include in subject o promisiune de valoare clara, de tipul cum sa faci poze misto in concediu. :)

5. La cat timp dupa eveniment faci follow-up?

In functie de obiectivul tau, e bine sa te incadrezi in anumite intervale de timp.

De exemplu, e indicat sa actionezi in 24 de ore daca vrei sa trimiti un mail de multumire. Daca urmaresti o intalnire, scrie-i la o saptamana sau doua dupa, iar daca vrei sa pastrezi o legatura stransa, scrie-i la fiecare trei luni despre ceva relevant.

Desigur, sunt multe situatii in care poti face follow-up, iar tu esti cel mai in masura sa alegi oamenii carora le scrii si sa o faci intr-o maniera care-i determina sa iti raspunda.

E cea mai sincera dovada ca ai reusit sa le trezesti interesul viitorilor tai clienti, dar mai multe detalii despre follow-up gasesti in articolul Cum faci follow-up si de ce sa nu omiti acest pas.


Concluzie

Un cunoscut general american, George Patton, spunea ca un plan bun pus in executie acum e mai eficient decat un plan excelent pus in practica maine.

Speram ca cele 9 articole pe care le-ai citit despre cum sa faci activari de brand reusite te-au ajutat sa intelegi ca e important sa PLANIFICI, dar si sa ACTIONEZI.

Noi, Cheerup, am invatat de la toti clientii si partenerii nostri ca o activare de succes are multe in comun cu studiul, rabdarea si cu cifrele.

E adevarat, nu prea suntem fani ai cifrelor pentru ca imaginile ne plac mai mult, DAR am inteles ca fara masuratori exacte nu pot sa ai succes in marketing.

Asadar, cunoaste-ti clientul, planifica mult, masoara rezultatele, actioneaza si tine legatura cu prospectii tai. Nu uita ca marketingul e o plasa mare de relatii pe care ti le poti construi cu fiecare eveniment pe care il organizezi sau la care decizi sa participi.

Indiferent ce alegi sa faci noi iti suntem alaturi si te ajutam ca sa ai succes in fata clientilor tai.

Spor la treaba!

New call-to-action
 Te invitam sa afli in cate tipuri de cabine foto exista in Romania!