Designerul cu care lucrezi nu intelege conceptul activarii desi te stradui sa-i explici totul „mura in gura”?
Te gandesti cum ai putea sa faci un vizual atractiv care sa aduca vizitatori la standul tau si sa le ofere o experienta placuta?
In acest articol afli 6 greseli standard pe care e bine sa le eviti atunci cand faci designul pentru viitoarea ta activare.
Informatiile pe care le vei gasi iti pot fi utile ca sa comunici mai bine cu specialistul care te ajuta sa faci vizualurile si sa te asiguri ca nu dai „gherle” care sa te coste multi bani .
Iti vom dezvalui imediat care sunt cele 6 greseli pe care sa le eviti, dar, inainte de asta, am vrea sa-ti impartasim 3 reguli de baza care pot sa te ajute la crearea unui design de stand atractiv. Sunt reguli pe care le gasesti si in designul celor de la Apple, Facebook si Google.
Sa incepem, deci, cu regulile de design pe care e bine sa le aplici atunci cand iti pregatesti activarile.
Regula nr. 1: Fii eficient
Wilfredo Pareto are o regula cunoscuta: cea cu 20-80 sau regula celor putini dar eficienti.
In design, mai exact, asta inseamna sa pui in banner elemente putine dar puternice pentru mesajul pe care vrei sa-l transmiti publicului.
Eficienta inseamna, de asemenea, sa concentrezi mesajul in cat mai putine cuvinte pe vizualurile pe care le folosesti.
Iata un exemplu: mesajul Think different (gandeste diferit) al celor de la Apple e simplu, clar si comunica foarte multe.
Incearca si tu ceva simplu, clar si memorabil cand alegi culori si mesaje.
Imagineaza-ti ca cineva te-ar taxa la numarul de semne si de culori si ar trebui sa scoti ceva simplu si scurt ca sa nu pierzi bani. Cum ai face vizualul pentru activarea ta?
Regula nr. 2: Ofera claritate
Ti s-a intamplat sa citesti carti cu fraze lungi, complicate si imbarligate pe care trebuia sa le reiei de 10 ori ca sa pricepi „ce-a vrut sa zica autorul”?
Asa-i si in design. Daca mesajul e incalcit precum comunicatele de presa de la D.G.N.F.P.A.S.P.A.C.D.R.N.V.S. (am inventat initialele), vizitatorii nu vor intelege mare lucru din activarea ta.
Regula nr. 3: Controleaza informatia care ajunge la client
Clientul, de obicei, vine la standul tau pentru ca e interesat de mesajul pe care vrei sa-l comunici. S-ar putea sa si cumpere ceea ce vinzi.
Stim, pare contraintuitiv, dar multi oameni decid sa cumpere un produs inainte sa li se vanda. Tot ceea ce mai asteapta acum e sa primeasca informatiile si argumentele de care au nevoie ca sa faca pasul urmator.
Ce treaba are decizia clientului cu designul activarii pe care o faci?
Atunci cand faci marketing experiential e important sa te asiguri ca le-ai oferit vizitatorilor tai informatiile si insight-urile de care au nevoie ca sa cumpere pe viitor de la brandul pe care il promovezi.
Asadar, eficienta, claritate si control.
Iata doar 3 cuvinte cheie de care e bine sa tii cont atunci cand faci un design.In randurile de mai jos iti vom spune 6 greseli standard pe care sa le eviti atunci cand faci design pentru activarea ta.
6 greseli standard pe care sa le eviti
Dai „o tona” de explicatii in mesaj
Sa dai explicatii e ca atunci cand spui un banc si incepi sa-i „traduci” poanta interlocutorului.
Aminteste-ti de Principiul Pareto, 20/80 si aplica-l atat in text cat si in design.
Keep it short and simple .
Ai un mesaj ambiguu
Imagineaza-ti ca cineva te invita in oras la o cafea cu urmatorul mesaj: „exista perspectiva unei eventuale invitatii la o cafea in vederea unei posibile intalniri” – ce ai intelege dintr-un astfel de text?
Foloseste in mesaj verbe personale de tipul: „fa”, „actioneaza”, „cumpara”, astfel incat publicul tau sa priceapa repede ceea ce trebuie sa faca.
Iti tratezi vizitatorii ca si cum ar fi prosti
Mai exact, incearca sa gasesti echilibru: nici sa nu nu-i plictisesti cu detalii inutile despre brandul tau, nici sa le comunici mesaje care nu transmit nimic.
Nu-i spui clar designerului ce astepti de la el
Cum ar fi ca cineva sa-ti vorbeasca in chineza si tu sa-i raspunzi in limba romana? Pare clar pentru toata lumea, dar e bine sa nu uitam ca doi oameni trebuie sa vorbeasca aceeasi limba ca sa se poata intelege.
Iata de ce e important ca designerul sa priceapa clar ceea ce vrei sa-i transmiti.
Sa ai un designer care nu intelege ce ii ceri e ca si cum o firma de pompe funebre ar promova sicrie roz si coroane cu panglici in culorile curcubeului.
Cuvintele si imaginea nu contrasteaza
De exemplu, pe o imagine colorata si incarcata, textul ar trebui sa fie unul simplu, deloc descriptiv.
Pe o imagine simpla e bine sa ai un text descriptiv un pic mai mare. Pe multe bannere vei observa ca regula asta nu se aplica din pacate.
Evita acelasi ton de culoare pe imagine si text
Iti mai amintesti examenele medicale pe care le faceai cand urma sa te angajezi sau sa obtii permisul de conducere?
La proba de ochi trebuia sa citesti de la distanta tot felul de litere mici si colorate care se suprapuneau cu imaginea de fundal. Scopul medicului care te evalua era sa testeze cat de bine vezi.
Ei bine, aminteste-ti ca un banner nu trebuie sa fie un examen oftalmologic pentru publicul tinta. E important ca oamenii sa observe de la distanta ceea ce le comunici, sa distinga clar literele si culorile .
Asadar, fa totul cat poti de simplu si clar chiar si cand vine vorba despre design. Viata e prea scurta ca sa te complici.
Spor la facut standuri eficiente cu design atractiv!