3 pasi ca sa colectezi leaduri la activari de brand

3 pasi ca sa colectezi leaduri la activari de brand

Pregatesti o activare de brand?

Vrei sa colectezi mai multe contacte?

Iti doresti ca oamenii cu care interactionezi sa simta ca ceea ce le oferi li se potriveste?

Ei bine, in oricare dintre situatiile de mai sus te afli, din acest articol vei afla 3 pasi simpli ca sa atragi contacte noi pentru baza de date.  

Informatia din articol te va ajuta sa fructifici la maximum experienta activarii de brand pe care o organizezi. 

Mai precis, atunci cand stii sa atragi leaduri, adica potentiali clienti pentru afacerea pe care o promovezi, cresti sansele sa vinzi mai bine pe viitor.

De ce sunt leadurile atat de importante cand faci o activare?

Iata cel mai simplu raspuns pe care ti-l putem oferi: recuperezi mai usor banii pe care i-ai investit ca sa faci marketing experiential. 

Atunci cand pleci acasa cu o baza solida de contacte stii ca oamenii care te-au vizitat la stand vor putea sa cumpere produsele pe care brandul tau le comunica, iar asta inseamna mai multe castiguri.

Hai sa vedem impreuna care sunt pasii care te ajuta sa atragi lead-uri bune la o activare.

Pasul 1. Creează un Lead Magnet

Ce e un lead magnet? E un „aspirator de contacte”, mai pe romaneste spus.

Concret, lead magnetul e un serviciu sau produs gratuit pe care tu il oferi in schimbul unor adrese de e-mail sau numere de telefon pe care le aduni pentru baza de date a viitorilor clienți.

Ti s-a intamplat sa fii si tu „racolat” pe strada de catre cineva care iti ofera un pliant? Cel mai probabil, pe pliant ai gasit mesaje de soiul:

vino in magazin cu acest pliant si primesti reducere…

sau

inscrie codul de pe pliant pe site-ul de mai jos si poti castiga…

sau

am deschis un nou magazin in centru! Vino sa iti iei reducerile cu acest pliant etc.

Scopul pliantelor promotionale este sa te atraga pe tine ca potential client. De aceea ele se numesc „lead magnets”.

In cazul tau, atunci cand faci o activare poti sa concepi niste pliante misto cu care oamenii sa vina la standul tau si sa obtina ceva ce le-ai promis acolo.

De exemplu, daca faci activari de brand cu o cabina foto ai putea sa promiti un set de poze haioase pe care sa le oferi pe loc, gratuit, in schimbul adresei de e-mail la care să trimiti, mai tarziu, newslettere din partea companiei pentru care faci promovare de brand.

activari de brand cu o cabina foto sau photo booth

Important

Indiferent de tipul de produs gratuit pe care il creezi, nu uita sa creezi un win-win.

Mai exact, nu-i da omului o prostie sau ceva lipsit de valoare doar ca sa-i obtii datele de contact. Prospectul se va prinde ca faci doar un artificiu de marketing. 

Atunci cand creezi produsul gandeste-te la ceva util si valoros pe bune.☺ 

Ah! Si inca ceva! Sa nu uitam ca e important sa nu-i trimitem vizitatorului mesaje promotionale fara sa-i cerem acordul intai.

Pasul 2. Promoveaza-te organic

O alta metoda prin care sa atragi si mai multe contacte in baza de date este sa te folosesti in promovare de follower-ii pe care le ai deja.

Practic, tu iti rogi sau stimulezi fanii de pe retelele de socializare sa dea like, share si sa comunice mai departe un mesaj anume pe care tu vrei sa-l distribui.

In felul acesta poti sa scazi costurile cu reclame platite care nu iti aduc intotdeauna rezultatele pe care el doresti.

Si aici, ca la lead magnet, pot sa le oferi recompense celor care fac recomandari sau share-uri: le dai un ghid, un e-book, etc.

E ca atunci cand un prieten te cheama cu el la o petrecere, pentru ca stie exact ce iti place. Te duci, fara doar si poate. ☺

Pasul 3. Fa Reduceri ca sa iti fidelizezi clientii

Daca te uiti in portofelul tau sunt sanse mari sa gasesti macar un card cu reduceri: la o farmacie, intr-un magazin de haine, la o librarie, cafenea etc.

In general reducerile functioneaza din 3 motive:

  1. Fidelizeaza clientii pentru ca atunci cand faci o alegere intre doua magazine cu aceleasi produse, ori le alegi pe alea mai ieftine, ori intri unde vezi reduceri.
    Asta fac si cardurile de reduceri. Fie ca le oferi 5% reducere cu acel card sau 10% sau chiar mai mult, in creierul consumatorului se va face imediat un click.
    E ca si cum ai avea un lasou invizibil cu care ai trage clientii spre tine.

  2. Iti asigura cash-flow pentru ca media tranzactiilor cu reduceri, de obicei, este mai mare decat media celor cu pret intreg.

Daca mai adaugi si promotii si oferte cu discount, e si mai bine. Merg bine pentru grupuri sau studenti.

  1. Creeaza win-win pentru ca toata lumea castiga.
    Clientul tau scoate mai putini bani din buzunar pentru aceleasi produse.
    Tu obtii vanzari.

Iti mai amintesti ce simteai la testele de la scoala cand vedeai foaia cu subiectele si stiai ca le-ai invatat pe toate? Ei bine, asa e si acum. Poti sa planifici urmatoarea campanie pentru activarea de brand cu toate temele facute.

Si tine minte: cel mai important lucru de care sa tii cont atunci cand oferi ceva gratuit unui client, e sa creezi un win-win cu al tau client. Doar asa pliantul sau poza ta nu vor ajunge in cos sau materialele din online in recycle bin. 

Spor la strans cat mai multe contacte in lista de marketing!

New call-to-action

Publicat in 6 Aug 2019 si actualizat in 5 Sep 2019

Nu uita sa distribui articolul!

Citiți și: