8 Tipuri de Evenimente pentru Promovare de Brand

8 Tipuri de Evenimente pentru Promovare de Brand

Ed Sheeran, Bon Jovi, Metallica, The Cure.

Poate te intrebi de ce am inceput cu artistii sau formatiile de mai sus si ce treaba au ele cu marketingul experiential sau cabinele foto.

Ei bine, artistii pe care tocmai i-am enumerat sunt doar cativa dintre cei care au concertat in Romania in anul 2019.

Daca mai adaugam la concerte evenimente precum Untold, Jazz in The Park Cluj, Sibiu International Street Art Festival, Neversea la Constanta putem sa spunem ca in tara noastra se intampla „chestii”: chestii faine, multe, de anvergura si cu public numeros.

In Romania evenimentele mari prind tot mai mult teren. Ne place sa ne distram, sa ascultam muzica, sa ne uitam la filme sau chiar sa degustam pe strada un vin bun.

Toate evenimentele care se organizeaza in Romania sunt ocazii excelente ca tu sa faci marketing experiential pentru brandul pe care vrei sa-l promovezi. Oportunitatile sa-ti promovezi un anume brand sunt atat de multe incat uneori e greu sa decizi incotro sa te duci si unde sa-ti investesti bugetul de marketing.

Iata de ce te vom ajuta in randurile de mai jos sa faci un pic de ordine si sa clarifici tipurile de evenimente la care poti sa participi cu un brand anume ca sa-i spui povestea si sa transmiti mesajul.

In acest articol vei descoperi 8 tipuri de evenimente la care poti sa faci marketing experiential. La fiecare tip de eveniment in parte vei gasi deopotriva avantaje si dezavantaje pe care e bine sa le stii de la inceput. Hai sa le luam pe rand.

1. Festivaluri

Festivalul e cel mai comun context in care poti sa-ti instalezi brandul si sa faci un marketing experiential bun.

Avantajul festivalului, mai ales daca e de traditie, e ca iti ofera awareness si expunere la tipul de public pe care il doresti: rockeri, cinefili, iubitori de muzica electronica sau hipsteri, depinde de brand. :-)

untold

La festival oamenii nu prea se grabesc. Au venit special pentru eveniment, nu sunt in trecere si au timp sa participe la activarea ta.

Totusi, un dezavantaj la care ar trebui sa te gandesti e ca festivalurile mari sunt suprasaturate de reclame si branduri care se expun, iar asta ar putea sa-ti taie vizibilitatea si sa scada interesul publicului pentru tine. Partea buna, insa, e ca, probabil, nu vei avea concurenti din industria ta.

2. Conferinte

Conferintele sunt o ocazie excelenta daca vrei sa atragi public din business, lumea medicala sau oameni de stiinta.

Un avantaj important aici e ca ai parte de un public foarte calificat. Daca vrei sa faci vanzari directe cu activarea ta, atunci ai gasit locul potrivit.

Conferinta IMworld

Dezavantajul principal e ca, de obicei, trebuie sa te expui in spatii inchise precum sali, foaiere sau receptii de hotel. Cand nu ai prea mult spatiu la dispozitie si doar locuri standard, e un pic mai greu sa devii inventiv si original, dar se poate.

3. Lansari – de produs, serviciu, sediu de companie etc

Lansarile sunt o sarbatoare la care te poti alipi cu o activare misto.

Lansare

Avantajul e ca poti sa asociezi brandul tau cu brandul proaspat lansat: produsul, serviciul, sediul, dupa caz. Treaba asta iti aduce beneficii pe termen lung.

Un dezavantaj poate fi ca nu intotdeauna la astfel de evenimente iti vine publicul tinta potrivit. La o lansare oamenii mai pot sa mearga din curiozitate sau pentru networking, dar nu neaparat pentru ca i-ar interesa brandul.

4. Targuri

Targurile sunt evenimente mari care se preteaza activari. In general cam asta se face la un targ: companiile vin, expun si le ofera trecatorilor experiente, informatii, oferte.

targ-femei-pe-matasari

Sursa: Femei pe Matasari

Avantajul e ca ai parte de un public larg ceea ce aduce awareness pe masura, dar dezavantajul e ca te lupti „la baioneta” cu alte zeci de branduri care vor face acelasi lucru ca tine.

5. Expozitii

Expozitiile sunt de mai multe feluri: de arta, de obiecte din domeniul tehnologic, utilaje si asa mai departe.

Expozitii

La fel ca la conferinte, avantajul expozitiei e ca iti aduce un public foarte calificat si interesat. Dezavantajul, insa, e ca risti sa ai restrictii destul de mari legate de tipul de activare pe care vrei s-o faci.

De exemplu, daca te duci la o expozitie de arta, e posibil ca organizatorii sa nu-ti dea voie sa te expui prea agresiv sau sa fii salesly pentru ca acest lucru ar strica formatul evenimentului.

6. Evenimente sportive: maraton, meci, campionat

Daca brandul pe care il comunici se asociaza cu sportul precum un suc, tricou si asa mai departe, atunci e o idee buna sa incerci activari la astfel de evenimente.

Activari-Photobooth-Bergenbier-03

La crosuri sau maratoane, de exemplu, avantajul e ca ai un public educat format, de obicei, din young urban professionals.

Activari-Cheerup-Photo-Booth-Ciuc-19

Dezavantajul e ca va trebui sa gandesti ceva chiar out of the box ca sa atragi atentia. Un stand cu sucuri s-ar putea sa nu fie cea mai buna idee.

7. Concerte

Concertele trezesc pasiuni, iar daca brandul tau transmite emotie esti in locul potrivit.

Avantajul e ca la concertele tari te expui unui public larg, divers si castigi awareness.

Dezavantajul e ca, in fata unor trupe ca Metallica, Depeche Mode sau Iron Maiden brandul sa fie eclipsat, dar sunt solutii si aici ca s-o scoti la capat.

8. Expozitii sau standuri in malluri/magazine

Ti s-a intamplat sa pui benzina in masina, iar in timp ce platesti vanzatoarea sa te intrebe daca doresti si o cafea? Chestia asta se numeste upsell, iar vanzatorul profesionist o face exact atunci cand duci mana la portofel.

Activare-Tezyo-01

Asta e avantajul mall-ulului: oamenii vin gata setati sa consume, iar tu poti sa valorifici asta.

Dezavantajul e ca risti sa dai peste branduri concurente pentru ca intr-un centru comercial nu poti sa ceri exclusivitate.

Concluzie

Atunci cand alegi sa faci o activare de brand nu uita sa ai in minte doua lucruri importante:

  • Cui te adresezi – descrie publicul tinta
  • Care e scopul campaniei – awareness, leaduri sau vanzari?

Cand informatiile sunt clare, atunci stii din ce in ce mai bine ce eveniment se potriveste cu brandul tau. Iar daca vrei sa faci activari de brand cu o cabina foto, scrie-ne!

New call-to-action

Publicat in 4 Aug 2019 si actualizat in 4 Sep 2019

Nu uita sa distribui articolul!

Citiți și: