Cum Te Pregatesti Pentru O Activare De Brand – 5 Pasi Esentiali

by

Lectura: 4 min
Stiai ca:
  • 80% dintre marketeri cred ca e important sa te expui live la evenimente ca sa ai mai mult succes cu brandul tau?
  • 98% dintre consumatorii care testeaza produse la un eveniment aleg sa-l cumpere ulterior?
  • 72% dintre consumatori sustin ca ajung sa cumpere produse dupa ce prieteni de-ai lor au scris pe net despre experientele pe care le-au trait cu un brand?

Cifrele de mai sus arata ceva simplu: marketingul experiential prinde tot mai mult teren, sursa acestora dar lista completa de trenduri in marketing experiential pe 2019 o gasesti chiar aici.

Daca esti marketer, om de BTL sau ai, pur si simplu, un brand pe care vrei sa-l promovezi, probabil ca te confrunti si tu cu una dintre provocarile de mai jos:

  • te gandesti cum sa-i oferi consumatorului o experienta pe care sa n-o uite
  • vrei sa ca brandul pe care-l promovezi sa spuna o poveste
  • ai nevoie de rezultatele concrete, nu povesti

Daca ai spus DA la cel putin unul dintre bulleturile de mai sus, atunci articolul pe care il citesti acum e pentru tine.

In randurile de mai jos iti vom impartasi 5 reguli ca sa faci o activare de brand.

Informatia te va ajuta sa faci pentru brandul tau miscari strategice bune si sa nu arunci pe fereastra banii de comunicare.

1. Fa-ti obiective clare inainte sa pornesti activarea

Imagineaza-ti ce te trezesti dimineata: te speli, te imbraci, iesi din casa, dar n-ai nicio idee unde vrei sa ajungi.

Stai in fata casei, te uiti in gol si nu ai habar ce vrei sa faci: sa mergi la serviciu, sa bei o cafea? Sa cumperi paine sau sa te plimbi in oras?

Cum ar fi daca mintea ta n-ar avea nicio directie? Cum te-ai simti?

E important ca activarea sa aiba obiective clare pentru ca o minte confuza nu trece la actiune.

marketing-funnel

Iata, pentru inceput, 3 criterii simple care te ajuta sa decizi de la inceput ce directie vei lua cu viitoarea activare de brand:

  • Awareness – vrei sa obtii notorietate astfel incat brandul tau sa fie vizibil
  • Leads – vrei aduci prospecti carora sa le poti vinde mai tarziu alte produse
  • Sales – vrei sa vinzi direct in punctul in care faci activarea

2. Stabileste cine va implementa campania

Cunosti expresia „copilul cu multe moase ramane cu buricul netaiat”?

Cam asa se intampla cand o actiune nu are responsabili clare si toata lumea face cate ceva, dar nu face nimic.

Pare banal, dar e important sa stii de la inceput cine si ce rol are in viitoarea activare pe care o pui la cale.

De exemplu:

Daca faci marketing pentru o firma si apelezi la o agentie care sa gandeasca si implementeze un concept, atunci rolul tau e sa ii oferi agentiei un brief cat mai specific in care sa spui exact ce vrei sa obtii din punct de vedere strategic.

brief-activare-de-brand

Daca tu reprezinti agentia care va face activarea, atunci rolul tau e sa ceri un brief cat mai exact de la client, astfel incat sa fii sigur ca ceea ce faci bate cu asteptarile clientului.

3. Cunoaste-ti publicul tinta

Probabil ca nu trebuie sa fii un marketer profesionist ca sa ajungi la concluzia ca e bine sa stii cui te adresezi cu fiecare actiune de marketing pe care o faci pentru brandul tau.

Din pacate multi oameni de marketing spun chestii de genul: „publicul tinta al campaniei este unul general”, sau „ne adresam unui core target cu varstele cuprinse intre 18 si 78 de ani”.

Astfel de generalitati duc la concepte slabe, impersonale si chiar la clisee de care multi consumatori de branduri sunt satui pana in gat.

Iata de ce e important sa stii si sa intelegi profilul oamenilor care vor experimenta brandul tau.

4. Defineste clar ce vrei sa comunici cu brandul tau

Practic, regula nr. 4 functioneaza daca ai bifat regula nr. 3, „cunoaste-ti publicul tinta”.

Mai precis, atunci cand stii bine cui te adresezi inseamna ca ti-ai facut o imagine despre tipurile de mesaje la care pot sa percuteze consumatorii brandului tau.

Activare-Photobooth-Cheerup-Persil-Electric-Castle-17

Sa stii bine ce vrei sa comunice brandul tau te ajuta sa fii autentic si sincer.

De exemplu, daca faci activare pentru o marca de vin scumpa destinata unui public foarte select, dar activitatea ta le ofera experiente studentilor, atunci sunt riscuri mari ca actiunea pe care ai organizat-o sa nu dea rezultatele pe care le doreai.

Cand stii cum se pozitioneaza brandul tau pe piata si care e povestea pe care el o spune, atunci directia pe care mergi cu marketingul experiential e clara si ea.

5. Clarifica valoarea pe care vrei s-o oferi cu activarea

Conteaza mult ca, atunci cand faci o activare de brand, sa te asiguri ca ii oferi vizitatorului o valoare concreta.

Iata 3 moduri diferite in care poti sa oferi valoare la evenimentul in care comunici:

Faci un serviciu, rezolvi o nevoie concreta

De exemplu, activezi un brand de tricouri si faci o zona in care participantii la eveniment sa probeze articolele, sa ia accesorii si sa se pozeze in timp ce fac proba.

Creezi o emotie

Alt exemplu: te adresezi unui public meloman, creezi un lounge in care oamenii sa asculte muzica si sa fie fotografiati in timp ce-si fac auditiile.

activare-de-brand

Le dai apoi pozele ca sa-si urmareasca expresia fetei.

Produci senzatii

Poate, de pilda, brandul tau e o plastilina pentru copii. Intr-o situatie ca asta probabil ca merita ca cei mici sa se joace cu plastilina, s-o atinga, simta si sa se murdareasca din cap pana in picioare. E o placere si o emotie pe care le-o creezi, iar momentele pot sa fie importalizate si comunicate in online.


Asadar, hai sa recapitulam cele 5 reguli care te pot salva de la fail atunci cand faci o activare:

  1. Fa-ti obiective clare inainte sa pornesti activarea – nu uita sa fii specific si de clar
  2. Stabileste cine va implementa activarea – lucrezi cu agentia sau in house?
  3. Cunoaste-ti publicul tinta – personalizeaza-ti mesajul
  4. Defineste clar ce vrei sa comunici cu brandul tau – fii autentic si consecvent
  5. Clarifica valoarea pe care vrei s-o oferi cu activarea – serviciu, emotii sau senzatii?

Concluzii

Obiective clare, roluri bine definite, public tinta, povestea brandului si valoare.

Sunt 5 reguli pe care sa le aplici atunci cand descoperi un eveniment valoros pentru publicul tau si vrei ca brandul tau sa fie prezent acolo.

Acum ca ai regulile in fata let the magic happen.

Daca esti in pana de idei si vrei sa faci ceva simpatic pentru viitorii tai clienti atunci sa stii ca suntem pe pozitii.

O cabina foto bine gandita si plasata unde trebuie atrage atentie, declanseaza interes, creeaza dorinta si ii face pe oameni sa actioneze, adica sa recomande sau sa cumpere.

Ne vedem la poze!

Publicat in 25 Jun 2019 la 11:46:00 si actualizat in 10 Mar 2020

Nu uita sa distribui articolul!

Related Posts