Te temi ca banii pe care urmeaza sa-i investesti in marketing experiential NU iti vor aduce rezultatele pe care le astepti?
Stim cat de greu e sa organizezi o activare mai ales atunci cand clientul tau e mare, are pretentii si cere de la tine rezultate mari si cat mai rapide. In plus, vrea ca totul sa se intample la minimul posibil de costuri. Iti suna cunoscut? ☺
Probabil ca stii si tu ca o activare de brand implica destul de multe costuri, dar vestea buna e ca tu poti sa le controlezi.
Daca iti faci griji ca marketingul experiential e un „sac fara fund” pe care nu poti sa-l tii in frau avem o veste buna pentru tine: poti sa masori si sa eficientizezi fiecare ban pe care il aloci in activari de brand.
In acest articol iti vom scrie despre 6 idei de care sa tii cont atunci cand bugetezi o campanie de marketing experiential.
Informatia te va ajuta sa faci investitii eficiente si sa obtii rezultate cat mai bune pentru brandul pe care vrei sa-l comunici la un eveniment anume. ☺
Iata 6 idei care te pot ajuta sa planifici corect bugetul pentru o actiune de marketing experential.
1. Fa un plan de campanie
La fel ca in cazul unei campanii, fie ea de marketing sau PR, incepe sa-ti stabilesti obiectivele.
Mai intai, fixeaza-ti tinete cat mai clare, apoi, planifica-ti actiunile pentru fiecare obiectiv, iar la final vezi cat te costa fiecare activitate in parte.
Concret, stii exact ce vrei sa faci, te costa mai putin pentru ca nu bajbai si ai o directie clara.
2. Stabileste ce canale de comunicare vei folosi
Ai un stand la un eveniment si ai organizat o chestie super creativa. Ce vor face vizitatorii? Vor pune poze pe Instagram? Vor posta pe Facebook? Cum, pe ce canale si cu cine vei comunica activitatea pe care ai organizat-o?
Iata doar cateva intrebari la care e bine sa ai răspuns de la bun inceput ca sa eviti surprizele.
Atunci cand cei care viziteaza standul tau sunt multumiti, ei posteaza pe canalele de socializare, iar produsele tale se vand de la sine.
Rezultatul e ca nu mai trebuie sa pui bani in publicitate pentru ca promovarea merge de la sine.
3. Fii consecvent in ceea ce comunici
Hai s-o spunem mai clar: poti sa-i faci ce fel de activare vrei, dar cu o singura conditie: ramai fidel viziunii, misiunii si valorilor brandului pe care il promovezi.
De exemplu, daca promovezi brandul unei companii care tine la natura si protectia mediului cauta sa nu umpli standul cu sute de pahare si paie de plastic?
4. Ofera continut online
Scrie despre brand pe blog, Facebook sau alte canale.
Atunci cand oferi continut online, avantajul e ca iti creezi fara investitii inutile o comunitate de oameni care te urmaresc.
Daca inca nu ai auzit despre inbound marketing, cei de la hubspot sunt cei mai in masura sa ti-l prezinte.
Sunt sanse mai mare ca urmaritorii online sa-ti vina la evenimente, sa se bucure de activarea pe care o faci si s-o comunice mai departe ca niste fani adevarati.
5. Angajeaza un specialist SEO
Ai scris pe blog un articol despre evenimentul la care urmeaza sa faci marketing experiential pentru produsul tau?
Perfect. Incearca, acum, sa popularizezi si tu in online ceea ce ai facut.
Un specialist SEO te ajuta sa optimizezi continutul astfel incat mesajul sa apara in prima pagina pe cele mai des folosite motoare de cautare.
Beneficiul pe care il obtii daca esti optimizat SEO e ca vei atrage un numar cat mai mare de oameni care sa vina la eveniment si sa fie dornici sa asocieze experienta cu produsul tau.
6. Alege atent publicul tinta si contextul in care faci campania.
Produsul tau li se adreseaza studentilor?
Daca da, atunci targurile de cariere, festivalurile, workshopurile, evenimentele in aer liber sunt prilej sa creezi experiente noi pentru tineri, cu produsul tau.
Daca ai un produs care, din contra, se adreseaza gospodinelor, un stand intr-un supermarket iti poate aduce vanzari mai bune decat o campanie in online in care spui ca ai lansat un nou sortiment de branzeturi, de exemplu.
Sa iti cunosti clientul este cel mai mare avantaj in care merita sa investesti, pentru ca rezultatele vor continua sa apara si pe termen lung.
Iata, deci, cateva idei simple care pot sa-ti influenteze in bine costurile unei campanii de marketing experiential.
Ce faci daca cifrele nu sunt asa cum ai sperat?
Intotdeauna, atunci cand ceva nu functioneaza intr-o campanie, intoarce-te in punctul din care ai plecat. Mai exact, vezi daca ai bifat toate ideile de mai sus.
Sa recapitulam, deci, cele 6 idei care te ajuta sa bugetezi investitia intr-o activare:
- Fa un plan de campanie.
- Stabileste ce canale de comunicare vei folosi
- Fii consecvent in ceea ce comunici
- Ofera continut online
- Angajeaza un specialist SEO
- Alege atent publicul tinta si contextul in care faci campania.
Acum, la final, te lasam cu o provocare: fa un calcul simplu si aproximativ in care sa vezi cat ar putea sa reprezinte 10% din cifra de afaceri a companiei care ti-a trimis brieful.
Informatia te va ajuta sa ai o imagine de ansamblu in ceea ce priveste bugetul pe care compania ar putea sa-l aloce pentru marketing. Vei avea un ordin de marime in care sa te incadrezi. ☺
Sa facem marketing experiential, atunci!