Cum faci follow-up si de ce sa nu omiti acest pas

by

Lectura: 4 min

Stii de ce are elefantul coada? Iata raspunsul:

Ar fi pacat ca un animal atat de mare sa se termine asa de brusc .

Follow-up

Multi organizatori de activari cred ca evenimentul s-a terminat in momentul in care ai strans standul si ai plecat acasa.

Ar fi pacat sa gandesti asa mai ales ca munca cea mai grea se face chiar dupa activare, mai exact atunci cand faci follow-up.

In acest articol iti vom prezenta 5 intrebari de care e bine sa tii cont atunci cand faci un follow-up dupa activarea de brand.

Ne vom referi, mai precis, la momentul in care vrei sa le trimiti un newsletter invitatilor care au venit la standul tau, au experimentat ceva si ti-au lasat datele de contact ca sa tineti legatura pe mai departe. ☺

Informatia te ajuta sa fii sigur ca pastrezi legatura cu oamenii care participa la evenimentele tale primesc o experienta valoroasa si vor sa devina clientii tai in viitor – dovada nu ai irosit bugetul pentru o actiune de marketing.

Sa luam pe rand intrebarile care te ajuta sa faci un follow-up bun.

1. Care e obiectivul pe care il urmaresc?

Cu alte cuvinte, stabileste clar ce vrei sa obtii de pe urma newsletterului pe care-l trimiti.

Iata cateva intrebari ajutatoare pe care sa le iei in calcul:

  • Ai nevoie de mai multe informatii din partea unui potential client?
  • In cazul in care ai toate datele necesare, urmaresti sa obtii o vanzare?
  • Vrei sa obtii o intalnire in care sa propui ceva?

Sa faci follow-up fara sa ai o strategie e ca si cum te-ai urca intr-un tren fara sa stii incotro se indreapta – pentru ca in ambele situatii ai toate sansele sa nu ajungi niciunde.

Cand ai o strategie bine definita primesti mai multa claritate si totul devine natural.

Iata de ce e important sa-ti stabilesti foarte clar obiectivul mesajului inainte sa incepi sa scrii.

2. Ce detalii din eveniment vreau sa comunic in text?

Iti propun un exercitiu simplu pentru pasul acesta: imagineaza-ti ca mergi la un eveniment si faci networking cu sapte oameni.

Dupa eveniment consideri ca cinci dintre oameni sunt relevanti pentru ceea ce vrei tu sa oferi si treci direct la follow-up.

Ai datele de contact ale celor 5 oameni pe care vrei sa-i contactezi. Le scrii acelasi mail in care le oferi, in primul rand, context. Iata un hint care speram sa te ajute: citeste mailul cu voce tare.

Daca mailul ti se pare atat de personal incat fiecare cititor sa creada ca l-ai scris special pentru el, atunci da-i un send. ☺

Ce e important sa retii din exercitiul de imaginatie pe care tocmai ti l-am propus?

Simplu: atunci cand comunici post-event, nu te limita sa spui ca ai avut o activare super la un targ, o conferinta sau la un festival. Ofera detalii cat mai picante despre modul in care s-au simtit oamenii si experientele pe care ei le-au trait alaturi de tine.

In felul acesta poti sa te asiguri ca transmiti emotii si nu scrii doar bla-bla-uri..

Iata, de exemplu, cateva moduri mai personalizate prin care poti sa le comunici pe e-mail participantilor care au fost la standul tau:

  • Ne-am intalnit si am discutat acum x zile, la evenimentul y
  • Vreau sa iti spun ca m-am bucurat sa te vad in cabina foto pe care am instalat-o la evenimentul x sau y
  • Prietenul nostru, (numele prietenului comun), mi-a spus ca esti interesat de x
  • Revin in legatura cu mailul pe care ti l-am trimis acum o saptamana

3. Ii comunic clar destinatarului care este scopul meu?

Imediat dupa ce i-ai oferit lead-ului tau un context prin care ii comunici de ce ii scrii, e important sa-i spui si ce vrei sa obtii de la el, intr-un mod care sa nu lase loc la interpretari.

Vrei mai multe detalii despre compania in care lucreaza, fiindca urmeaza sa-i faci o oferta? Perfect. Atunci nu-i da impresia ca esti doar curios daca mai are un al doilea prenume.

Ii ceri sa va vedeti fiindca poti sa ii oferi ceva relevant? Perfect. Comunica-i asta clar.

Mai exact, comunica-ti precis scopul pe care il urmatesti cu newsletter-ul pe care il trimiti si da un call to action scurt si usor doar ca sa verifici ca cititorul a inteles mesajul tau.

4. Este titlul mesajului suficient de puternic?

Mai exact, ceea ce ii scrii abonatului tau din baza de date il va face sa deschida mailul ca sa afle mai multe?

Iata un truc simplu ca sa-ti iasa un titlu bun: scrie-l la final, dupa ce ai redactat newsletterul.

In felul acesta te asiguri ca mesajul tau e catchy de la inceput.

Cateva recomandari pe care poti sa le aplici in functie de context:

  • Foloseste numere concrete
  • Creeaza scarcity, adica fa oferte limitate pana la o data precisa
  • Fa-i cititorului un subject cu o promisiune de valoare clara de tipul cum sa faci poze misto in concediu

5. La cat timp timp dupa eveniment te apuci de follow-up?

In functie de scopul pe care il urmaresti, exista anumite intervale de timp in care e bine sa actionezi:

  • In 24 de ore – daca vrei sa trimiti un mail de multumire sau daca ii scrii unei persoane pe care ai intalnit-o la un eveniment.
  • La o saptamana sau doua dupa – in cazul in care vrei sa-i ceri cuiva sa stabiliti o intalnire sau in legatura cu un feedback pe care nu l-ai primit inca.
  • La fiecare trei luni – ca sa pastrezi o legatura stransa cu cineva
  • Oricand simti tu ca e nevoie sa comunici ceva relevant

Desigur, situatiile pentru care faci follow-up sunt foarte variate, iar tu esti cel mai in masura sa decizi ce i se potriveste viitorului tau client.

Totusi, ce faci daca trimiti un newsletter si lumea nu iti raspunde asa cum te asteptai?

Iata o alta „baterie” de intrebari la care merita sa raspunzi:

  • Nu a fost un subiect relevant pentru ei?
  • Sunt oameni pe care ar trebui sa ii scoti din lista?
  • Te-ai grabit sa le vinzi ceva inainte sa creezi o relatie destul de puternica intre voi?

Tine doar de inspiratia ta sa te adresezi unui public interesat si sa-l convingi prin valoarea pe care o oferi.

Pana la urma, cu asta te ocupi, nu?

Spor la follow-up! ☺

Publicat in 6 Aug 2019 la 12:21:00 si actualizat in 10 Mar 2020

Nu uita sa distribui articolul!

Related Posts