Cum masori rezultatele pentru o campanie BTL?

Cum masori rezultatele pentru o campanie BTL?
  • Oare cat ma va costa activarea de data asta?
  • Merita sa bag atatia bani in marketing experiential?
  • Cum stiu ca investitia pe care o fac e utila si produce rezultate?

Iata doar cateva dintre cele mai comune intrebari pe care un om de BTL, below the line marketing, si le pune inainte sa inceapa o activare de brand.

Poate ca te intrebi si tu daca mai e sau nu eficient sa participi la tot felul de evenimente cu standuri, cabine, locuri de joaca sau stim noi ce alte trasnai branduite. ☺

Poate iti pui si tu problema ca e mai mare daraua decat ocaua si ca nu are rost sa te complici atat de mult cu logistica, partea de comunicare, plus efort si stres.

Adevarul e ca multe activari „inghit”  bani si nu aduc rezultate pe care le speri, iar consecintele se vad imediat:

  • Clientul, adica firma care ti-a dat brandul pe mana, e nemultumit
  • Tu simti presiune inutila si inghiti reprosuri pe care, poate, nu le meriti, dar esti tap ispasitor
  • In firma la care lucrezi atmosfera devine tensionata
  • Ti se taie aripile si nu-ti mai vrei sa organizezi pe viitor alte activari

Poate ca si tie ti s-a intamplat sa faci activari care, pur si simplu, nu au iesit. Si noi am patit-o pentru ca numai cine nu munceste nu greseste.☺

Totusi, daca stii cum sa-ti masori rezultatele si munca ai sanse mai mari sa faci un marketing experiential valoros pentru brandul tau si viitorii clienti.

In acest articol iti scriem despre 5 moduri in care poti sa masori rezultatele activarii tale.

Sunt cei mai comuni indicatori de care ar fi bine sa tii cont pe viitor. Ia sa-i vedem impreuna:

1. Stabileste-ti obiective concrete

In primul nostru articol, de exemplu, Cum te pregatesti pentru o activare de brand – 5 pasi pe care sa nu-i ratezi, iti spuneam ca sunt 3 mari tipuri de obiective care poti sa-i urmaresti cu o activare de brand:

  • Awareness – daca vrei sa ai notorietare
  • Leaduri – daca vrei sa atragi noi clienti
  • Vanzari – daca vrei sa vinzi direct in timpul activarii

E important sa decizi de la inceput pe care dintre cele 3 directii vei merge ca sa stii ce masori la final. ☺

2. Numara cati oameni ti-au vizitat standul

Stii bancul cu doi copii numarau o bila? 😜

Indiferent ca-l stii sau nu, esential e sa retii ca in marketing totul se masoara: si numarul de la pantofi daca trebuie.

Gandeste-te, mai exact, la cati oameni iti viziteaza standul in timp ce faci activarea ca sa vezi cat succes ai.

3. Urmareste comportamentul fiecarui vizitator in parte

Sa presupunem ca ai o cabina foto pe care o folosesti ca sa faci poze haioase.

Scopul tau e sa creezi o experienta, dar pentru ca oamenii sa aiba parte de experienta e nevoie ca si sa parcurga mai multi pasi:

  1. Intai vin in fata photo booth-ului
  2. Apoi se pozeaza
  3. La final isi fac un selfie si pun pe Facebook

Urmareste fiecare vizitator si incearca sa vezi daca el urmeaza sau nu flow-ul pe care tu l-ai stabilit. Concret, instruieste-ti voluntarii care participa la stand sa urmareasca toate aceste detalii si sa faca, apoi, o statistica. Vei putea si mai usor sa masori rezultatele.

4. Tine o evidenta a lead-urilor pe care le-ai „colectat”  

Bazele de date sunt unele dintre cele mai puternice arme ale omenirii. Desigur, dupa rachete nucleare. ☺

Radem si glumim, dar sa-ti faci o lista de contacte cat mai mare si mai buna iti va fi de ajutor ca sa-ti transformi vizitatotii in clienti.

5. Masoara rezultatele in vanzari pe care compania le are dupa activarea pe care ai organizat-o

Indiferent de scopul pe care ti l-ai fixat, awareness, leaduri sau vanzari, e important sa nu uiti ca succesul unui marketing bun se masoara tot in vanzari.

Baietii de la BUG Mafia aveau o piesa cu vreau sa fac bani din asta, altfel n-are rost. Cred ca se potriveste si la noi. ☺

Iata de ce e important sa te asiguri ca acea companiei pentru care tu ai facut activarea va reusi sa VANDA.

Concluzie

Asadar, hai sa recapitulam impreuna cele 5 moduri in care poti sa masori rezultatele activarii tale:

  1. Stabileste-ti obiective concrete
  2. Numara cati oameni ti-au vizitat standul
  3. Urmareste comportamentul fiecarui vizitator in parte
  4. Tine o evidenta a lead-urilor pe care le-ai colectat
  5. Masoara rezultatele in vanzari pe care compania le are dupa activarea pe care ai organizat-o

Cei 5 indicatori te pot ajuta mai ales atunci cand vrei sa faci un raport de activitate pe care sa-l transmiti clientului care ti-a dat brief-ul.

Cum vei putea sa evaluezi succesul? Cu cat ai mai multe cifre cu atat munca devine mai usoara pentru tine si toti cei implicati.

Acum haide sa ne imaginam urmatoarea situatie.

Tocmai ai facut o noua activare de brand in care:

  1. Ti-a fost clar obiectivul si stii daca l-ai atins sau nu
  2. Ai evidenta oamenilor care au participat la activare
  3. Stii cati viziatori ai si daca au urmat flow-ul
  4. Ai inclusiv cifre care te ajuta sa masori performantele in vanzari ale companiei care a apelat la tine 

Cum ar te-ai simti?

Acum, la final, te lasam cu o mica provocare din 2 pasi

Pas 1. Fa un spreadsheet in care sa creezi cate o fisa pentru fiecare dintre cele 5 obiective. Noteaza in fise, defalcat, date concrete: cati vizitatori ai, cate leaduri obtii etc.

Pas 2. Scrie un mic angajament pe un post it pe care sa-l lipesti chiar de monitorul laptopului:

Am sa ma tin ce toti cei 5 indicatori ca sa am activari de succes si sa evit dezamagiri pentru client, dar mai ales pentru mine.

Spor la masurat! 🔢

Publicat in 6 Aug 2019

Nu uita sa distribui articolul!

Citiți și: